A Nopal

nopal4A Nopal kaktusz és hatása

A Nopal fügekaktuszként ismert, az Opuntia kaktuszcsaládba tartozó gyógynövény, latin nevén Opuntia ficus-indica. Hasznos összetevőinek köszönhetően számos kedvező hatása van, így alkalmazása egyre elterjedtebb. Ez a növény gazdag vitaminokban, ásványi anyagokban és élelmi rostokban. 17 fajta aminosavat tartalmaz, melyből 8 létfontosságú. A fenti összetétel gyakorlati jelentősége abban mutatkozik meg, hogy pozitív hatást gyakorol az anyagcserére és az emésztésre. A sivatagi kaktuszfélének testsúlyszabályozó, túlsúlyos embereknél testsúlycsökkentő hatása is van. Anyagcsere szabályozó hatása javítja mindennapi közérzetünket, növeli energiánkat.

Ezt az igen népszerű mexikói kaktuszfélét a helyi lakosok táplálékként használják. Összehasonlítva az európai szokásokkal felhasználási formáját és fogyasztási gyakoriságát leginkább a sárgarépával vagy a burgonyával hasonlítható össze. A Nopalt fogyasztják főzve, sütve, grillezve, de nyersen is saláta formájában. A Nopalból ital is készül, sőt az alkoholtartalmú koktélokhoz is hozzáadják. De a közönséges sárgarépával vagy burgonyával összehasonlítva, melyek köztudottan igen gazdagok tápanyagokban, a Nopal valóságos kincsesbánya. Ezenfelül még a fügekaktuszban megtalálható egyéb anyagok, aminosavak, növényi rostok, vitaminok és ásványi anyagok sokoldalú hatásúak, messze lekörözve ezzel népszerű zöldségeink hasonló tulajdonságait. A Nopal szervezetünkre gyakorolt jótékony hatását számos klinikai tanulmány igazolja.

A Nopalhoz Magyarországon por formájában lehet hozzájutni.

A növény gazdagon tartalmaz vízben oldódó és oldhatatlan élelmi rostokat. Gazdag ugyanakkor vitaminokban (A-, C-, B1-, B2-, B3, B5, B6, B12-vitamin), bioflavonoidokban, valamint ásványi anyagokban (kalcium, kálium, vas), melyek elősegítik a normál élettani folyamatok egészséges lefolyását.

Mi határozza meg a Nopal hatékonyságát?

Csaknem minden könyvben, mely a Nopal témakörével foglalkozik, utalnak rá, hogy a hatékonyság nemcsak a fajta kérdése, hanem mindig függ a termőhelytől, a gondozástól és az azt követő feldolgozástól. Fontos a talajminőség és a megfelelő klíma.
Éppúgy, ahogy a burgonya vagy a saláta a termőhelytől függően más-más minőségű és ízű lehet, úgy különösen a gyógynövényeknél lehet különböző minőségre számítani.

A Nopal kaktusz hatékonyságánál három dolog meghatározó: először is olyan Nopal fajtából készült termékeket kell fogyasztani, melyeknek magas a növényi nyáktartalma, másodszor a Nopal por fogyasztásánál sok vizet kell inni. S talán a legfontosabb, hogy megfelelő mennyiségű Nopal port fogyasszunk, különben elmarad a várt hatás.

Kérdése van a Nopallal kapcsolatban? Kérdezze szakértőnket, a Nemzetközi Táplálkozáskutató Intézetet. Kattintson ide>>

Bővebben a Nopal nyáktartalmáról és annak hatásáról

(Nopal tartalmú kapszulákhoz és tablettákhoz is hozzá lehet jutni a piacon, ezek azonban olyan kis mértékben tartalmaznak Nopalt, hogy napi 30-90 kapszulát kellene bevenni, hogy a kívánt mennyiségű (15 gramm) Nopal-koncentrációt elérjük. A Nopal tartalmú kapszulák diabétesz kezelésére sem megfelelőek: lásd konkrét tanulmányt a lap alján)

Nopal videó a Nopal kaktuszpor hatásáról: Nopal videó

A Nopal története>>

Nopallal kapcsolatos honlapok angol és német nyelven:

Nopal - The health benefits

Dr. Nopal - 3.500 Jahre stachelige Nahrung und zuverlaessiges Heilmittel

tovább >>